Consultoria – Serviços

SERVIÇOS DISPONÍVEIS 

RUI SANTO CONSULTORIA.

See English text below.  

O site < www.galaxiacriativa.com.br > é o endereço eletrônico para publicação especializada em criatividade, inovação, futuro, os quais constituem o triângulo do conhecimento e contribuições oferecidas pela Rui Santo – Consultoria.

Oferecemos serviços inéditos com o objetivo de levar o cliente a alcançar benefícios únicos e melhores que multiplicam o patrimônio tangível e intangível da corporação.

Oferecemos serviços inéditos com o objetivo de levar o cliente a alcançar benefícios únicos e melhores que multiplicam o patrimônio tangível e intangível da corporação.

 

OS SERVIÇOS SÃO CUSTOMIZADOS,

HARMONIZADOS COM O FOCO DO CLIENTE

 

Palestras, Cursos e Treinamentos, Consultoria, Mentoria e Monitoramento.

Destinado a todos os tipos de públicos.

Podem ser focados conforme os objetivos da instituição / corporação.  Os trabalhos são inspiradores tais como molas propulsores para elevar a capacitação dos profissionais em criatividade, inovação, empreendedorismo, visão de futuro e sustentabilidade.

São trabalhos direcionados a sensibilização, aprendizagem, práticas objetivas com dinâmicas adequadas aos requisitos das corporações de modo a motivar os colaboradores à produção de mais e melhores resultados. Qualificação / habilitação para: profissionais de ciência, tecnologia, inovação, empreendedorismo, marketing, sustentabilidade, gestão, negócios ou qualquer outro ramo de atividade interessado em criatividade, inovação e futuro.

Para alcançar tais objetivos dividimos as abordagens em temas especializados, os quais são adequadamente selecionados para atender as expectativas dos nossos clientes:

 

I-CRIATIVIDADE.

Técnicas desenvolvidas por Rui Santo®©.

– Cinco (+ 2) Sentidos®©: Funciona como uma bússola para a produção de ideias, informando quais sentidos já estão aplicados no elemento e quais podem ser inseridos, quando a criatividade permitir. Contribui para registrar o item na mente do cliente, por mais sentidos, além dos sentidos tradicionais.

Verbalizar / Adjetivar©®: Todas as ideias podem ser consideradas como variáveis da aplicação de verbos / adjetivos. Ao adicionar outros, inspiramos novas ideias e aplicações.

Técnica de Equilíbrio Emocional®©: ambientes criativos e inovadores produzem mais se houver harmonia emocional entre os membros. A técnica inibe / bloqueia pessoas que infectam negativamente os ambientes profissionais, desbloqueando a criatividade coletiva.

Técnica de Recordação – Marcas©®: Se o fornecedor não deixar pegadas, o cliente pode não saber voltar. A técnica objetiva levar o marketing a ter ações de modo que os clientes “se recordem da marca” onde e quando precisarem de seus produtos – serviços.

– Técnica de Perguntas®©: muito além do tradicional 5W + 1 H. Constrói um cenário amplo e integral e evita questões inesperadas. Diversas sugestões de perguntas.

 – Transferência de conhecimentos/expressões espontâneas®©: muito útil a empresas e empreendedores que não sabem como encontrar possibilidades de negócios, solucionar problemas, transferir soluções entre segmentos e similares.

 Valores Humanos©®: “Seres humanos não compram produtos nem serviços… Compram Valores”. A técnica desafia os criativos a encontrarem novos valores a serem atribuídos às ideias de modo a ampliar o campo de clientes.

 Para conhecer as técnicas em detalhes, acesse nosso site, Galáxia Criativa, no item “Técnicas de Criatividade – Por Rui Santo”. Acesse aqui.

  Outras técnicas de criatividade disponíveis, desenvolvidas por diversos autores, também podem ser aplicadas aos participantes. Veja detalhes dos autores e das técnicas no item “Técnicas de Criatividade – Diversos Autores”. Acesse aqui.

 

II-INOVAÇÃO.

 T.I.A.©® – Teoria das Ideias Autocomparadas,

Todas as técnicas de inovação são baseadas na T.I.A.©®, desenvolvida por este autor e ensinada desde 2004 em diversos cursos de MBA.

O método se baseia em uma formulação matemática e no primeiro instrumento de avaliação de ideias, a Balança da Inovação constituída por três pratos, dado que inovações são regra de três composta.

 

 Itens exclusivos contidos na T.I.A.©®, disponíveis para nossos clientes.

Esses itens são aplicáveis em ciência, tecnologia, produtos, serviços, produção, marketing, etc. dado que se baseiam em formulações matemáticas, do usuário.

Todos os itens, “Copyright Rui Santo”, são ensinados / orientados / treinados / entregues aos clientes que desejam um método objetivo, direto, completamente novo, que lhes dê certeza e baixo risco neste tema. 

  • Medição de ideias – permite saber a priori, “se e porque”, a ideia será ou não sucesso.
  • IUR é a unidade de medida da inovação que acompanha a formulação matemática e a Balança da Inovação©® é seu instrumento de avaliação de ideias para inovar.
  • A formulação matemática Indica na seta, a existência do sentido de direção de ideias para inovação – único, milenar e irreversível – que se manifesta há 3.3 milhões de anos, sem exceções. O sentido vai de 1,00 iur para 0.00 iur.
  • A seta indica também “para onde” as ideias se encaminham, embora não informe “por onde”, uma vez que o trajeto depende da criatividade humana.
  • O Periscópio do Futuro©® reconhece e indica o futuro imediato de produtos, serviços, tecnologias, soluções e separa joias de bijuterias.
  • A seta Indica o porto seguro das ideias, o ponto 0.00 iur, matematicamente, para onde todas as ideias convergem, desde sempre.
  • A seta indica quando a criatividade cessa, isto é, no ponto 0.00 iur a necessidade deixa de existir. Com esse conceito a inovação deixa de depender da necessidade do usuário. Pode-se avançar e surpreender o usuário indo além de sua necessidade momentânea.
  • Oferece uma única linguagem, matemática e universal para todas as ideias para inovação, uma vez que uma ideia, por exemplo, 0,2 iur é uma ideia 0,2 iur em qualquer lugar do mundo. Simplifica toda a comunicação em ideias – inovação.
  • Oferece o primeiro método de medição de sustentabilidade de ideias. Agora sabemos se está, ou não, no nível mais avançado possível de sustentabilidade de qualquer ideia, evitando perdas em investimentos (in)sustentáveis.
  • A T.I.A.©® gera um grande salto na Escola Austríaca, nos conhecimentos produzidos por Von Mises e na Praxeologia, oferecendo um avanço significativo dessa teoria.

– Paramos nos dez itens acima descritos, mas a lista é maior.

São mais de 40 itens que “(re) evolucionam” o cerne da inovação, alterando muito do que se sabe sobre inovação, começando pela eliminação da incerteza e alto risco das ideias, matematicamente.

 

III. METODO PARA INOVAR BASEADO NA T.I.A.©®.

Sucintamente, descrevemos o método para inovar, baseado na T.I.A.©®. É um método de extrema simplicidade, sustentado pela certeza matemática e com baixíssimo risco. É esse o método que é ensinado aos nossos clientes em cursos, treinamentos, consultoria, mentor e monitoramento.

 1- Primeiro passo: usar a formulação matemática para medir o atual produto, serviço, processo, tecnologia, atendimento ao cliente ou o que se desejar inovar. Ao medir, saberemos onde estamos em relação ao porto seguro das ideias = 0.00 iur matematicamente, para onde devemos navegar.

2- Segundo passo: gerar ideias que estejam o mais próximo possível de 0.00 iur, do ponto de vista do usuário.

3- Terceiro passo: testar essa nova ideia através de Valores Humanos (prova dos nove) e Preços (alarme financeiro) usando a Balança da Inovação©®.

3.1- Se não passar em algum desses dois testes, voltar para o passo anterior, pois há alto risco de fracasso da inovação. O processo só deve prosseguir “se e somente se”, for aprovado nesses dois testes.

3.2- Quando for aprovado nos dois testes, prepare para o lançamento. A ideia tende a ser uma inovação de sucesso, desejada pelo usuário.

Notas importantes:

– A Balança da Inovação©® é o primeiro Instrumento Matemático para simular / operar qualquer “Regra de Três Composta”, onde o estudante / gestor de inovação pode ver as alterações em qualquer prato e as consequências nos demais pratos, ocorrendo simultaneamente, online.

– Este é o único método logico – matemático, que quantifica os esforços dos usuários frente a “qualquer”, repito “qualquer” inovação.

Importante observar que o usuário é sempre o mesmo e igual em todo mundo, fisiologicamente falando, mas as ideias para inovação variam infinitamente.

Tal qual um remédio, devemos medir as inovações do ponto de vista do organismo físico – biológico do usuário. Nunca do ponto de vista do fabricante do remédio ou da corporação que inova. 

Para saber mais, acesse os artigos disponíveis neste site, galáxia criativa e no livro:

 

 

 

 

 

A BALANÇA DA INOVAÇÃO: Como medir, desenvolver e reconhecer ideias que serão sucesso. O equilíbrio entre esforços corporais, valores humanos e preços.

Acesse aqui o sumário em português.

Exclusivamente via eletrônica, a venda no site da Amazon. Acesse aqui.

Em breve, também em papel.



VERSÃO EM INGLÊS



Available services

Rui Santo – Consulting

 

We offer unprecedented services in order to lead the client to achieve unique benefits and better to multiply the corporation’s tangible and intangible assets.

 

THE SERVICES ARE CUSTOMIZED,

HARMONIZED WITH THE CLIENT’S FOCUS

 

Lectures, Courses and Training, Consulting, Mentoring and Monitoring.

Proposed for all types of audiences.

They can be focused according to the objectives of the institution / corporation. The works are inspiring such as propulsive springs to raise the skills of professionals.

These are works aimed at raising awareness, learning, objective practice with appropriate dynamic requirements of corporations in order to motivate employees to produce more and better results. Qualification to : professionals from science, technology, innovation, entrepreneurship, marketing, sustainability, management, business or any other field of activity interested in creativity, innovation and future.

To achieve these goals, we divide the approaches into specialized topics, which are accordingly selected to meet the expectations of our clients:

 

 I – CREATIVITY.

Techniques developed by Rui Santo®©. 

– Five (+ 2) Senses ®©: works as a compass for the production of ideas, informing which senses are already applied in the element and which can be inserted, when creativity allows. It contributes to register the item in the client’s mind for more senses, beyond the traditional senses.

Verbalize / adjective ©®: all ideas are as variables of the application of verbs / adjectives. By adding new ones, we inspire more ideas and applications.

– Emotional Equilibrium technique ®©: creative and innovative environments produce more if there is emotional harmony among members. The technique inhibits / blocks people who negatively infect professional environments, unlocking collective creativity.

– Remembrance Technique – Brands ©®: If the supplier does not leave footprints, the client may not know return. The technique purposes to get marketing to take actions so that customers “remember the brand”, when and where they need their products – services.

– Questions Technical®©: beyond traditional 5W+1H, builds a broad and comprehensive scenario and avoids unexpected issues. Offer some suggestions of questions.

– Transfer of knowledge / spontaneous expressions®©: very useful for companies and entrepreneurs who do not know how to find business possibilities, solve problems, and transfer solutions between segments and the like.

– Human Values ©®: “Humans do not buy products or services … Buy Values”. The technique challenges creative professionals to find new values to be attributed to ideas in order to expand the customer base.

To know the techniques in detail, please access our website, Galáxia Criativa, in the item “Techniques of Creativity – By Rui Santo”. Click here.

Other creativity techniques available, developed by several authors, can also be applied to participants. See details of authors and techniques in the item “Techniques of Creativity – Various Authors”. Click here.

 

II.INNOVATION.

 S.I.T. ©® – Self-Compared Ideas Theory.

All innovation techniques are based on S.I.T. ©®, developed by this author and taught since 2004 in several MBA courses. The method is based on a mathematical formulation and the first tool for evaluating ideas, the “Balance of Innovation©®” consisting of three plates, since innovations are three-compound rule.

Exclusive items contained in S.I.T. ©®, available to our customers.

These items are applicable in science, technology, products, services, production, marketing, etc. because they are based on formulations mathematics, of the user.

All items, “Copyright Rui Santo”, are taught / oriented / trained / delivered to customers who want an objective, direct, completely new method that gives them certainty and low risk in this topic – innovation.

1- Measurement of ideas – lets know, a priori, “if and why”, the idea will be success or not.

2 – IUR is the unit of measure of innovation in mathematical formulation and the Balance of Innovation ©® is its instrument of evaluation of ideas to innovate.

3- The mathematical formulation Indicates, in the arrow, the existence of the sense of direction of ideas for innovation – unique, millenarian and irreversible – that has been manifested for 3.3 million years, without exceptions. The direction goes from 1.00 iur to 0.00 iur.

4- The arrow also indicates “where to” the ideas are going, although it does not inform “by where“, since the path depends on the human creativity.

5- The Periscope of the Future©® recognizes and indicates the immediate future of products, services, technologies, solutions and separates jewelry from imitation jewelry.

6- The arrow Indicates the safe harbor of ideas, the point 0.00 iur, mathematically, “to where” all ideas converge, always.

7- The arrow indicates when creativity ceases, that is, at the point 0.00 iur the need ceases to exist. With this concept, innovation ceases to depend on the user’s needs. One can advance and surprise the user by going beyond their momentary need.

8- Provides a single language, mathematical and universal for all ideas for innovation, since an idea, for example, 0.2 iur is a 0.2 iur idea anywhere in the world. It simplifies all communication in ideas – innovation.

9- It offers the first method of measuring sustainability of ideas©®. We now know whether the idea is at the highest possible level of sustainability of any idea, avoiding losses in unsustainable investments.

10- The S.I.T. ©® generates a great leap in the “Austrian School, in the knowledge produced by “von Mises and in Praxeology”, offering a significant advance of this theory.

– We stopped in the tenth items described above, but the list is bigger.

There are more than 40 items that “revolutionize / modernize” the core of innovation in all fields of studies, altering much of what is known about this matter, beginning with the elimination of uncertainty and the high risk of ideas, mathematically.

 

III. METHOD TO INNOVATE BASED ON T.I.A. ©®.

Briefly, we describe the method to innovate, based on S.I.T. ©®. It is a method of extreme simplicity, supported by mathematical certainty and with very low risk.

This method delivered / taught to our clients in courses, training, consulting, mentoring and monitoring.

1- First step: use the mathematical formulation to measure the current product, service, process, technology, customer service or what one wishes to innovate. When measuring, we will know where we are in relation to the safe harbor of ideas = 0.00 iur mathematically, and “where to” we should navigate.

2- Second step: generate ideas that are as close as possible to 0.00 iur, from the point of view of the user.

3- Third step: test this new idea through Human Values (Litmus test) and Prices (Financial alarm) using the Balance of Innovation©®.

3.1- If the idea does not pass in one of these two tests, go back to the previous step, because there is a high risk of innovation failure. The process should only continue “if and only if“, the idea is approved in these two tests.

3.2- When the idea is approved in both tests, prepare for the launch. The idea tends to be a successful innovation, desired by the user.

Important notes:

The Balance of Innovation ©® is the first Mathematical Instrument to simulate / operate any “Three Composite Rule” where the student / innovation manager can see the changes in any dish and the consequences on the other dishes, occurring simultaneously, online.

– This is the only logical – mathematical method, which quantifies the users’ efforts against “any”, I repeat “any” innovation.

It is important to note that the user is always the same and the same throughout the world, physiologically speaking, but ideas for innovation vary infinitely.

Just like a drug, we must measure the innovations from the point of view of the physical – biological organism of the user. Never from the point of view of the manufacturer of the medicine or of the corporation that it innovated.

To learn more, check out the articles available on the website in Portuguese and in the book:

 

THE BALANCE OF INNOVATION: How to measure, develop and recognize ideas that will be successful. The balance among bodily effort, human values and prices.

 Access here the summary in English.

Exclusively electronically, selling on the site Amazon. Access here.

Coming soon on paper (only in Portuguese).

 

SEE MORE, IN ENGLISH: 

< www.balanceofinnovation.com >.